Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

A csoportos Pilates órák szépségei

Emlékszel még azokra az időkre, mikor munka után időpontra igyekeztél, hogy ne maradj ki a heti "kötelező" csoportos óráidról? Aztán jött a Covid, bezártak a termek és nagyon hosszú ideig kimaradt az egész. A visszaállás így nagyon nem egyszerű, hiszen akarva-akaratlanul is belekényelmesedünk az otthoni létbe, és bizony komoly lelki erőfeszítések árán tudja az ember rávenni magát arra, hogy újra rendszerűen beépítse az életébe ezt a fajta rutint. Persze itt vagyunk mi, akik szeretnének meggyőzni az ellenkezőjéről és rá akarunk világítani arra, miért is olyan kihagyhatatlanok ezek az órák.

Csoportosan edzeni jó. Csoportosan edzeni sokkal izgalmasabb és szórakoztatóbb. Csoportos edzés során hajt a többiek erőfeszítése és lehetetlen, hogy ne akarj jobban teljesíteni, hiszen ott ül a kisördög a válladon, aki azt mondja: "No, nehogy már pont nekem ne menjen!". Pedig ilyen természetesen nincs, az edző azért van, hogy korrigálja az esetleges hibákat, de abban biztos lehetsz, hogy ez mindenki fejében megfordul és teljesen természetes. A közös erőfeszítés viszont óriási húzóerő és nem tudom, Te hogy vagy vele, de nekem sokkal jobban megy ilyenkor a mozgás, mint amikor egyedül kell kitalálnom a gyakorlatokat a konditeremben. 

Nagyon sok ismerős számolt be arról, hogy ugyan újra kinyíltak az edzőtermek és lehet menni csoportos órákra illetve konditerembe is, de valahogy

nagyon nehéz újra elkapni a Covid előtti lelkesedést.

Sokkal kényelmesebb otthon el-el edzegetni. Nem néz közben senki, gazdaságosabb, és hát valljuk be, önmagunkat a legkönnyebb becsapni egy-egy edzés elmismásolásával. Csakhogy ezzel nem lesz meg a hőn áhított forma, nincs meg a fix stresszlevezetés, és az egyébként oly fontos állandó szociális közegben sem részesülsz, ami megadta a pluszt a fárasztó munkanapok után. Persze nyilván a barátokkal, szerettekkel való találkozások is azok, de azért értitek, ez teljesen más. 

A csoportos Pilates óráknak ráadásul van egy nagyon különleges hangulata. Itt is gépekkel dolgozol, akárcsak egy konditeremben, viszont tapasztalt és profi edző színesíti meg a gyakorlatokat és mutatja meg Neked, hogy mennyi mindent ki lehet hozni egy ilyen eszközből egy óra alatt. Nem csak a gépből, belőled is! Elképesztő fejlődésen lehet keresztülmenni, Te magad fogsz a legjobban csodálkozni majd, hogy honnan hova jutottál. Amit eleinte még elképzelhetetlennek tartasz, azt kis idővel gyönyörűen fogod kivitelezni, és közben a testedet is még jobban megismered.

Az egyszerűség kedvéért pontokba szedtük, hogy miért érdemes beépíteni az életedbe a rendszeres Pilates órákra való járást.

1. Sokkal gazdaságosabb

Fantasztikusan jó dolog személyi edzővel edzeni, hiszen akkor csak Veled foglalkoznak, és a te testedre vannak kitalálva a célzott gyakorlatok. Sok esetben kifejezetten javasolt is. Ezt azonban nem mindenki teheti meg. Személyi edzőhöz járni egyértelműen jóval drágább mulatság, míg a közös órák jóval pénztárca barátabbak. Így viszont akár több óra is beleférhet 1-1 hétre az edzéstervedbe, és ugyebár a rendszerességnél semmi sem fontosabb, ha sportról van szó. Csoportos mivoltából fakadóan pedig sokkal gazdaságosabb is, és valljuk be, ez is egy fontos szempont. 

A Pilates gépek ráadásul nem olcsó "mulatságok", így valljuk be, átlagos felhasználóként nem sok esélyünk van találkozni ezekkel a csodálatos masinákkal. Pedig milyen kár kihagyni őket: elképesztően fejlesztik a testtudatot és nagyon hamar nagyon látványos eredményeket érhetünk el vele.

2. Rendszert ad a mindennapoknak

Ha leteszed a voksod egy mozgástípus mellett és nem csak hébe-hóba, hanem rendszeresen szeretnél járni az órákra, akkor előbb-utóbb annyira megszokod és megkedveled ezt a fajta rutint, hogy észre sem veszed, de teljesen természetessé válik majd, hogy hetente 2-3 alkalommal mozogsz. Ez nem csak azért nagyszerű, mert hamar látványos eredményt fogsz elérni, hanem azért is, mert lesz egy állandó fix programod, amikor tudod, hogy ezeken a napokon edzés van és punktum, a többi programot kell e köré építeni. Hidd el, nagyon könnyű lesz ezt megszokni és hiányozni fog a mozgás, ha valamilyen halaszthatatlan oknál fogva kimarad egy alkalom. Természetesen ilyen is elő fog fordulni, de még mindig ott lesz a többi nap, amikor ott voltál az órán, és az pont eggyel vagy kettővel lesz több a semminél.

3. Közösen "szenvedni" sokkal jobb

A közösség építő ereje hatalmas, ha sportról van szó. Ahogy körbenézel a teremben, látod, hogy másnak is nehéz 1-1 gyakorlat, hogy a többiek is nagyon fáradtak, vagy hogy őket is ugyanúgy megizzasztja egy-egy összetettebb feladat, mint Téged. Ez viszont egészen biztos hogy nem lehúz, hanem előre hajt majd, és eszedbe sem fog jutni abbahagyni, hiszen a többiek bírják, Te is bírod! A régóta ismert arcokkal pedig nagyon érdekes felfedezés lesz, ahogy fokozatosan egyre ügyesebbek lesztek a gyakorlatok során. Az pedig még inkább fantasztikus, hogy egy idő után ez egyáltalán nem szenvedés, sokkal inkább szórakozássá válik majd, ahogy egyre inkább kitapasztaljátok a gépet, és rájöttök, hogy mennyi gyönyörű gyakorlatot tudtok rajta elsajátítani.

4. Szocializáció

Az előző ponthoz szorosan kapcsolódik, hogy a közös érdeklődési körből fakadóan új ismertségekre tudsz szert tenni, hiszen egy téma máris van, amiről beszélgetni tudtok majd. Amikor mindig ugyanazok az arcok látogatják az órákat, előbb-utóbb elkerülhetetlenné válik az összebarátkozás, és nagyon klassz ismertségekre lehet így szert tenni. Ennyi karanténban töltött idő után pedig lelkileg is óriási szükségünk van arra, hogy minél többet legyünk emberek között és magunkba szívjuk a szocializáció pezsdítő erejét.  

A "valahova tartozás" érzése pedig nagyon sokszor segíthet abban, hogy egy-egy nehezebb napon sokkal könnyebben indulj neki az edzésnek.

5. Nem kell Neked kitalálni a gyakorlatokat

Természetesen annak is megvan a maga szépsége, mikor Te magad alakítod ki az edzésterved, nincs ezzel semmi gond, sőt! Viszont óriási segítség ha ezzel nem kell foglalkoznod, és rábízod magad az oktatóra, aki minden tudása szerint igyekszik a lehető legváltozatosabb gyakorlatokkal fejleszteni Téged hétről hétre. A Pilates gépek komoly szaktudást igényelnek, igazából nem is javallott egyedül, teljesen ismeretlenül nekiállni ezeknek a feladatoknak. Kell a komoly szakmai segítség, hogy ne legyen sérülés és hogy pontosan végezd el a gyakorlatokat. Egy csoportos órának van eleje, közepe és vége, tehát nagyon alaposan van kidolgozva és szépen fokozatosan kapod a terhelést, hogy a lehető leghatékonyabb legyen az edzésed. Ami pedig azt illeti, ez a cél, nem igaz?

6. Egészen újfajta terhelést kap a tested

Reformerrel edzeni nagyon különleges dolog. Ezt szerintem az is elismeri, akinek még csak tervben sincs, hogy valaha a közelébe merészkedjen ennek a sportnak, de valamit azért már hallott esetleg róla. Adott egy gép, amin állva, ülve, hason, térdelve, fekve is lehet erősíteni, ráadásul nem csak az alakformálásban, hanem az egyensúly fejlesztésben és rugalmasságban is fontos szerepet tölt be. Gyakorlatilag minden egyes izmodat fejleszteni tudod vele, és mindezek mellett gyönyörű alakot érhetsz el vele. A rehabilitáció során és a hátfájással küzdőknek is bátran ajánljuk, mert a lehető legjobb eszköz akadt a kezükbe a Reformerrel. 

7. Profik vannak a segítségedre

Természetesen nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy csoportos óráink mit sem érnének a remek szakembereink nélkül, akik folyamatosan azon dolgoznak, hogy ne csak a jó hangulatot, a pozitív feltöltődést, hanem a komoly szaktudást is biztosítsák Nektek. Bátran forduljatok hozzájuk minden kérdésetekkel, biztos vagyok benne, hogy kielégítő választ kaptok majd. Nagyon fontos, hogy a gépekkel végezhető órákon megfelelő szaktudás legyen a háttérben, mert súlyos sérüléseket is szenvedhettek ennek hiányában. Ráadásul a hatékonyság is összehasonlíthatatlan egy profi által vezetett óra és az otthoni edzés tekintetében. Gépes órák esetében nem is igazán van lehetőség más módra, kivéve, ha megvásárolod magadnak az eszközt - azért valljuk be, azok vannak kevesebben, akik ezt megtehetik. Hozzáteszem ez esetben is azt javasolnánk, hogy a kezdetekben csakis hozzáértő jelenlétében sajátítsátok el a gyakorlatokat. 

A Pilates egyéb előnyeit még nagyon sokáig lehetne sorolni. Szerencsére ezt már megtettük korábban is így ebben a cikkben érdemes elmerülni, mert nagyon sok hasznos információt találsz benne arról, hogy miért is olyan nagyszerű ez a sport.

Láthatod tehát, hogy mindenképpen érdemes esélyt adni egy órának, hiszen nem csak az alakod formálásában, de az egészséged megőrzésében is kulcsszerepet tölthet be, ennél pedig jelenleg semmi sem fontosabb. Mindannyian törekszünk arra, hogy elkerüljük a komoly betegséget, és talán a sok negatív élménytől az elmúlt évben egy picit Te is jobban elkezdtél figyelni az egészségedre. Ha ez így van, akkor ez máris egy óriási lépés a tudatosság felé, és már csak ki kell választanod a megfelelő időpontot, hogy részt vegyél az első Pilates órádon stúdióink valamelyikében!

Jelenleg két helyen vagyunk Budapesten megtalálhatóak.

TMS Pilates Jászai - A Hollán Ernő utca 10. szám alatt találod. Itt két termünk is van, mindegyikben van Reformer, Chair, illetve különféle kis eszközök, valamint az egyik termünkben a Reformeren teljes Cadillac is van. E miatt itt a hagyományos értelemben vett csoportos órákra nincs lehetőség, viszont tökéletes teret ad a "köredzés" jellegű óráknak 2-3 fő részére. Szuper barátnős program, már csak a lelkes résztvevőket kell összegyűjtened hozzá magad körül.

TMS Pilates Római - A Nánási út 24. szám alatt található, ami tökéletes a családias hangulatú csoportos edzésekre. Összesen 5 db Reformerünk van itt, ez a legújabb stúdiónk. 

Egyéb részletekért, órafoglalásért látogass el ide: https://tmsp.hu/studio/

Remélem ez az összefoglaló meghozta a kedved az első órádon való részvételhez, és hamarosan Te is a Pilates sport szerelmesei között tudhatod majd magad!